يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

دیباچه -زهرا فرود: "محمود سلامیان" کارگردان و تهیه کننده برنامه عروسکی و پرطرفدار "مل مل" می گوید: همزمان با فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، "مَل مَل" با ویژه برنامه " ایران آینده" در قالب جشنواره ای تحت عنوان "جشن رویایی قهرمانان" از دهم تا ۱۶ تیرماه در بوستان رازی تهران با اجرای برنامه های شاد و مفرح این اعیاد بزرگ و مبارک را در کنار مردم و کودکان به جشن خواهد نشست.

"محمود سلامیان" کارگردان و تهیه کننده این ویژه‌برنامه که در فاصله عید قربان تا عید غدیر خم در قالب جشنواره برگزار خواهد شد گفت: این ویژه برنامه از سه محور موضوعی برخوردار است که محور اول آن مرتبط با مجموعه برنامه های ایران آینده است؛ یعنی برنامه هایی که از سال گذشته تا کنون در ایام مختلفِ سال و در نقاط مختلف کشور با هدف تقویت انگیزه و امید درکودکان برگزار شده است.همچنین بیان و مصور نمودن این مبحث که کودکان، آینده سازان این مرزو بوم هستند و باید این سرزمین را در آینده به کشوری تکامل یافته، پیشرفته و قوی تر از پیش مبدل سازند،از دیگر مباحثی هستند که نخستین محور موضوعی این برنامه را به خود اختصاص داده اند.

او افزود: شناخت قهرمانان و شخصیت‌های قهرمان گونه در قصه ها، برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ایرانی، یکی دیگر از محورهای موضوعی این ویژه برنامه است که به جهت آشنایی بچه ها با این کاراکترها و الگو برداری ازشخصیت آنها، در برنامه کنجانده شده و محور سوم "جشن رویایی قهرمانان" نیز عید غدیر خواهد بود و در واقع این ویژه برنامه به راهپیمایی ۱۰کیلومتری و خانوادگی عید غدیر ختم خواهد شد.

"سلامیان" ادامه داد: برنامه از روز شنبه ۱۰ تیر تا روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه بصورت زنده از ساعت ۱۸ به مدت یک ساعت از بوستان و فرهنگسرای رازی پخش خواهد شد و در روز جمعه ۱۷تیر که مصادف با عیدغدیر است، این برنامه از یکی از مناطق تهران که هنوز پیرامون مکان آن، به‌ قطعیت نرسیده ایم به مدت ۳ ساعت برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد :اجرای ویژه برنامه "ایران آینده" که در قالب جشنواره "جشن رویایی قهرمانان" برگزار خواهد شد را "حسین اکبری" و "احسان مهدی" برعهده خواهند داشت. همچنین عروسک های "مل مل" و" بُز باش" که عروسک های محوری برنامه هستند هر روز در این ویژه برنامه حضور خواهند داشت.

تهیه کننده و کارگردان این ویژه نامه اظهار داشت: در این ویژه‌برنامه، غرفه های مختلفی در کنار استیج برپا می شوند که در هر کدام از آنها، کاراکترهای محبوب کودکان در عرصه سینما،برنامه های تلویزیونی، انیمیشن ها وحتی عروسک های "مل مل "و" بُزباش" حضور خواهند داشت و محصولات فرهنگی هنری از جمله کارهای گرافیکی و کتاب نیز در این غرفه ها ارائه می شود و کودکان می توانند ضمن تماشای آنها از نزدیک، این محصولات را نیز خریداری کنند. همچنین برگزاری مسابقه و اهدای جوایز در این غرفه ها از دیگر بخش های اين ویژه برنامه است .

"محمود سلامیان گفت : برنامه" ایران آینده" و به طور کل جشنواره "جشن رویایی قهرمانان" سه آیتم دارد که یکی از آنها مختص به پخش گزارش از محل برگزاری جشنواره و حال و هوای غرفه های آن است که لابه لای برنامه پخش خواهد شد."خیمه شب بازی" آیتم دیگری از این جشنواره است که با عنوان "خیمه ۱۵۰۰" به صورت‌ زنده برگزار می شود؛ یعنی در این آیتم، ما برخلاف نمایش های سنتی خیمه شب بازی که پیرامون گذشته کشور اجرا می شود، به اجرای نمایش خواهیم پرداخت و اهالی خیمه با قرار گرفتن فرضی، در سال ۱۵۰۰ راوی قصه نمایشنامه خود می شوند. یعنی در هرقسمت از این نمایش ،مخاطب شاهد روایت ماجراهایی در ۱۰۰سال آینده می شود و کاراکترهای حاضر در خیمه ۱۵۰۰ هر روز با ایجاد چالش های جدید به روی صحنه نمایش خواهند آمد .

وی تصریح کرد : آیتم سوم این ویژه‌برنامه "میهمان ویژه "نام دارد که در آن هر روز دو میهمان از شخصیت‌های محبوب کودکان در عرصه تولیدات نمایشی همچون" پنگول و خاله شادونه و کودکان توانمندی که در زمینه پیشرفت علمی ،تحصیلی،هنری و حتی فرهنگی عملکردهای موثری داشته اند در برنامه حضور خواهند داشت و پیرامون ایران آینده و ایران قوی با آنها گفتگو خواهد شد .

سلامیان خاطرنشان کرد :این برنامه از شنبه ۱۰ تیر تا روز عید غدیر هر روز از ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه بصورت زنده از شبکه کودک پخش خواهد شد و در روز جمعه همزمان با عید غدیر به مدت ۱۸۰ دقیقه روی آنتن خواهیم بود. همچنین با این ویژه برنامه ،"مل مل" با گذشت ۷ماه دوری از تلویزیون، به عرصه برنامه های کودک باز خواهد گشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳